Ontmoet bedrijfsleider Suzanne
Buurten vogel

Hoe is het om als bedrijfsleider bij Buurten te werken?

Buurten vogel

Wij vroegen het aan Suzanne – beter bekend als Suus (34). Wie Buurten in Oost zegt, zegt Suus. Al 8 jaar is zij het vaste gezicht van onze huiskamer in Oudwijk!

Hey Suus!

Hoe ben je bij Buurten terechtgekomen?

“Ik werkte bij een andere horecagelegenheid, maar dat paste niet helemaal bij mij. Een vriend werkte hiernaast en die hoorde dat ze een assistent-bedrijfsleider zochten en die heeft mij getipt.”

Wat is er zo leuk aan Buurten? 

“Ik vind het leuk dat Buurten wat verder buiten het centrum ligt, waardoor er veel vaste gasten zijn. Het is een huiskamer en zo voelt het ook echt, heel informeel.” 

Wat vind je het leukste aan je werk als bedrijfsleider?  

“Werken met veel verschillende mensen; iedereen is anders en reageert anders op bijvoorbeeld feedback. En vanzelfsprekend het omgaan met gasten. De mensen uit de buurt vind ik enorm leuk, helemaal mijn type mens! Het is een gezellige, gemêleerde buurt; echte Utrechters, veel studentenhuizen, bedrijven op de Maliebaan en 85% is vaste gast. Dus veel bekende gezichten die je echt leert kennen!” 

Wat is jouw favoriete klusje om te doen? 

“Klusjes laat ik het liefst aan een ander over, haha op de heg vegen na! De grond vegen rondom van de heg… echt níémand vindt dat leuk, maar ik kan daar uren mee bezig zijn met mijn vuilniszak. Het geeft zo’n voldoening als het terras mooi is. Dan wil ik ook dat daarna iedereen komt kijken om te zien hoe mooi het is hahaha.” 

En wat is je favo moment van de dag? 

“Mijn lievelingstijd van de dag is tussen 16:00 en 18:00, wanneer de toko lekker vol is en iedereen aan de borrel zit. Cocktailtjes maken, veel biertjes tappen, geroezemoes in de zaak; dat vind ik gezellig!” 

Gedag zeggentegen iedereen

Wat is jouw grootste uitdaging als Bedrijfsleider? 

“Wat ik ook het leukste vindt: het micromanagen en alles regelen. Van het rooster maken tot aan zorgen dat de omzet doelen worden gehaald. En ook het team aansturen en motiveren; iedereen heeft een andere gebruiksaanwijzing en dat is ook de uitdaging. Je probeert als bedrijfsleider iedereen een persoonlijke benadering te geven.” 

Hoe is de sfeer in het team? 

“De sfeer is écht heel goed. Iedereen blijft ook lang bij ons werken, ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst iemand heb aangenomen. Degene die er als laatste bij is gekomen werkt er ook alweer 2 jaar. Mensen hebben het echt naar hun zin; je doet hier echt vriendschappen op. Een groot deel van mijn vriendengroep zijn ook allemaal mensen die ik hier heb leren kennen!” 

Hoe komt dat denk je? 

“Ik ben een lieve bedrijfsleider haha. Ik ben streng, maar alleen tijdens werk. Voor mij is het belangrijk dat iedereen het leuk heeft. Je moet het toch met elkaar doen. En dat werkt. Iedereen staat hier voor elkaar klaar, bijvoorbeeld om eens in te vallen en niemand is te beroerd om als het nodig is wat langer door te werken. Dat is heel veel waard!”  

Wat leer je nieuwe collega’s in je team als eerste?  

“Gedag zeggen tegen iedereen! Daar begint het mee in de horeca!”  

Wat zou je tegen toekomstige collega’s willen zeggen die nog twijfelen? 

“Als je twijfelt moet je het juist doen! Je leert zoveel van het werken in de horeca! Je doet veel mensenkennis op.” 

Wat zijn volgens jou handige skills om te hebben in de horeca? 

“Niet op je mondje gevallen zijn, interesse hebben in een ander en een beetje flexibel zijn. Maar verder hoef je eigenlijk vrij weinig te kunnen want we leren je alle skills: de kassa, met een dienblad en borden lopen, maar ook social skills.” 

“Ik vind dat iedereen in plaats van de dienstplicht verplicht in de horeca zou moeten werken. Mensen uit de horeca zijn opener, socialer, doorpakkers, stressbestendig, realistischer misschien zelfs. Je krijgt een beetje een niet lullen maar poetsen mentaliteit.” 

En tot slot, wat is je favo drankje en gerecht? 

“Een heerlijke zomerse Passion Spritz! En de klassieke Steak Tartaar, altijd goed!” 

Is een baan zoals bedrijfsleideriets voor jou?Bekijk de vacatures